En dröm i vitt?

Har ni någon gång varit inne i ett hus/lägenhet där allting går i vitt? Jag var på en middag för en tid sedan i en lägenhet där allt var vitt, golvet, soffa, väggarna, tavlorna, hyllorna..allt i olika nyanser av vitt. Visst, snyggt, fräscht, trendigt. Scandinavian style, kalla det vad fan ni vill. Men ack så nervös jag blev! Man är liksom hela tiden rädd för att smutsa ner något...Jag tror att jag blir avundsjuka på de där människorna som klarar av att ha det så hemma. Som lägger ner så mycket energi på att hemmet skall se ut som ett uppslag ur sköna hem. Jag tror att jag gärna skulle ha en vit soffa men jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att det vore en katastrof. Den skulle vara grå inom två timmar....Jag har växt upp till att bli en motståndare till allt vad fasad och yta heter, framförallt i mitt hem. Detta beror på att min mamma har lagt ner oerhört mycket tid på att hela tiden få sitt hem att se perfekt ut. Jag vill inte ha det så...jag vill att mitt hem skall vara funktionellt och hemtrevligt. Vårt hem är en väldig blandning av stilar och färger. Men spela roll, det är hemtrevligt och framförallt är det vårt hem. Så den där drömmen om ett hem i skandinavisk stil med en gnutta tommy Hilfinger - Lexington - New Hampshire lämnar jag till alla andra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0