Förebilder..?!

Jag blir lite trött: Trött på att bli upprörd. Trött på att leka moraltant. Men jag kan inte låta bli så here we go again...Jag är inne på Kenzas blogg där hon visar upp sin bikini. Kenza är 17 år och modell. Kenza är väldigt smal. Jag har sagt det igen, jag säger det igen. Sluta visa upp era kroppar! Jag blir så jävla trött. 28000 människor läser Kenzas blogg. Varje dag. Hur många av dem är tonåriga tjejer? typ 27900 av dem skulle jag tippa. Ja, ni fattar själva vart jag vill komma. Klart som fan dom jämför sig med henne. Klart som fan dom får komplex om dom råkar ha en liten bulle på magen. Så snälla, sluta! Sluta!

Kommentarer
Postat av: becca

bra skrivet!

2008-05-01 @ 11:40:46
Postat av: anneli

Bra sagt!

2008-05-01 @ 11:48:34
URL: http://annelilinder.blogg.se
Postat av: Anonym

men låt henne leva sitt liv, låt henne skriva sin blogg och lägga upp bilder på sig själv om hon vill?!
det är inte hennes ansvar att tjejerna som läser det där inte ska tyck att dom är tjocka eller fula eller något, då är det ju något som är jävligt fel i samhället om det är så. och JA det är något som är jävligt fel! skulle det INTE vara fel skulle tjejer (och killar också såklart) inte få kroppskomplex, ätstörningar osv för att det finns snyggare och smalare människor runt omkring. det är där problemet ligger, skönhets- och smalhetsen, inte att bloggare som Kenza lägger upp minibilder på sin kropp. dessa tjejer kan bara öppna valfri modetidning för att sa massor av snygga och smala brudar.

2008-05-01 @ 12:19:17
Postat av: kim

Och de som är smala då och inte tycker om sin kropp? För dem kan hon bli en förebild.

Det är inte människors val utav bilder som är felet, det är samhällets stöd till de som inte tycker om sig själv och som behöver förbättras.

2008-05-01 @ 13:34:10
URL: http://www.kimmys.blogg.se
Postat av: you name it

jag tkr att "you´ve got a point!" helt rätt , klart man får komplex,
jag är smal, men inte så som kenza, klart att man jämför sej ändå? :O

2008-05-01 @ 13:47:55
URL: http://aggzii.blogg.se
Postat av: Elinor

Det där kan jag verkligen inte hålla med om. Du menar att det är tjejer som Kenza som skapar hysterin kring vikt och utseende? Kolla på vilken reklamannons och i vilken tidning som helst, så ser du vem det är som skapar hysterin. Och vad är egentligen anledningen till att hon är modell? För att hon ser ut som de ideal som modellagenturer och modeskapare framställer. Kenza däremot har ingen osund relation till mat, att döma utifrån det jag läst av hennes blogg, och hon skriver aldrig "åh, nu måste jag banta" eller liknande, som många andra bloggare gör och därigenom skapar en hets. Nej, det är samhället om något som borde ta ett ansvar.

2008-05-01 @ 14:23:20
URL: http://valfridsson.blogg.se
Postat av: Anna

inte för att jag direkt diggar Kenza men, hennes blogg är en blogg om henne och hennes liv. Klart tjejen måste få visa sig i sin bikini!

2008-05-01 @ 14:28:40
Postat av: Linnea

Du har rätt. Alldeles rätt.
Till och med jag kan sitta och jämföra mig med henne. Omedvetet.

2008-05-01 @ 14:29:06
URL: http://Linyjay.blogg.se
Postat av: Linnea

Du har rätt. Alldeles rätt.
Till och med jag kan sitta och jämföra mig med henne. Omedvetet.

2008-05-01 @ 14:33:03
URL: http://Linyjay.blogg.se
Postat av: felicia

så du menar att bara för man är smal ska man inte få visa upp sin kropp? det är så jävla lätt att gå runt och säga till folk att dom är smala men om någon säger till någon annan att den är fet blir det en jävla uppståndelse. alla väljer inte att vara smala faktiskt

2008-05-01 @ 15:27:48
Postat av: Johanna

Helt rätt! Försöker också förmedla det budskapet faktiskt:P

2008-05-01 @ 16:53:50
URL: http://aafskogh.blogg.se
Postat av: linda

du har fel!!! Kenza får visa sin kropp som mkt hon vill. Ska alla som anses va skitsnygga och ha perfekta kroppen gå runt med lakan om kroppen på stranden då också? Ska tjejer som gillar och trivs med sin kropp få skuldkänslor för att unga tjejer bantar och mår dåligt. Fan om du mår dåligt gå in på en annan blogg istället!!!

2008-05-01 @ 18:25:34
URL: http://starbuck.blogg.se
Postat av: jenny

Klart man kan lägga upp bilder på sig själv i bikini om man känner för det. Tycker dock inte att man blir vackrare... Min kropp är min kropp och den visar jag för människor jag tycker om. Letar inte efter bekräftelse på internet.

2008-05-01 @ 20:03:26
URL: http://pataud.blogg.se
Postat av: Anna

Jag förstår precis vad du menar men en sak till, sen när hon kommer att sluta blogga, hur kul kommer det att kännas för henns då när alla har bilder på henne nästan naken. Jag skulle ha ångrat mig att jag hade lagt ut dem om jag hade varit hon men det är bara vad jag tycker;)
Ha en bra kväll!

2008-05-01 @ 21:21:27
URL: http://annnnnnas.blogg.se
Postat av: Navas

Hon får lägga ut bilder på sin nya bikini ifall hon vill det. Hennes blogg och hennes liv. Var nog inte menat att visa upp sin kropp! Annars hade hon tagit helkroppsbilder vilken hon tydligen inte gjorde. Klart att man inte ska jämföra sig med andra, alla e olika!! Men det går kanske inte att undvika. Det ville jag säga..

2008-05-01 @ 22:28:18
URL: http://sofianavas.blogg.se
Postat av: nina

vill bara säga att jag tycker det viktigaste är att man är nöjd med sin kropp och om hon är nöjd med sin kropp är det väl något man ska uppmuntra då o inte kritisera henne. och du som är bulimiker borde väl också veta att ätstörningar brukar sitta djupare än bara kroppsfixering...så jag tycker vi(kvinnor) ska sluta kritisera varandra och börja stödja varandra istället!!

2008-05-01 @ 22:38:26
Postat av: Anonym

Ni soim inte har något problem men mat och andra saker vet inte hur det är att titta på en annan tjej som skriver att hon käkar kebab 4 ggner i veckan och andra onyttig a saker. Man jämför sig med folk thats it accptera det liksom. Jag som levt med ätstörningar i 4 år vet hur det känns. jag går på bhandling nu så jag är iaf åt rätt hålll.

2008-05-01 @ 23:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0