Skära i sina ben

Jag har en tonårig tjej i mitt liv som inte mår bra just nu. Hon är allmänt ledsen och destruktiv och det gör ont i mig att se henne så. Jag tänker tillbaks på hur jag själv mådde när jag var 15. Jag ville helt enkelt bara dö. Hela tiden. Jag var nattsvart och såg inte att livet skulle kunna vara roligt eller bra. Jag gick ner mig totalt i ätstörningar samtidigt som jag var superduktig utåt. Bäst i klassen, roliga tjejen...ni fattar. Mina föräldrar förstod nog aldrig riktigt hur illa det var. Inte förrän min pappa rålade läsa en sida i min dagbok där det stor att jag inte ville leva mer. Jag glömmer aldrig det samtalet vi hade om det. Jag har aldrig sett min pappa visa så mycket känslor. Jag börja gråta än idag när jag tänker på det. Det var först då jag försod hur mycket han älskade mig och hur mycket jag betydde för honom. Jag fortsatte vara destruktiv efter det också men jag fick ett annat perspekvit på saker och ting. Jag förstod att jag hade en plats och att utan mig skulle det finnas ett tomrum. Det skulle inte bara gå att försvinna och skita i allt utan det fanns människor som skulle sakna mig.

Jag vet inte hur man skall förklara för alla dessa ledsna tonåringar att det blir bättre. Att livet inte är ett helvete. Att det faktistk kan bli bra. Jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: eva

bra inlägg

2008-05-14 @ 08:20:53
Postat av: S-G

Säg åt hennes att skära sig i armhålan istället. Syns inte lika mycket. Man vill ju inte att flickstackarn ska behöva lida hela livet pga ärr.

2008-05-14 @ 17:46:55
URL: http://njursten.blogg.se
Postat av: linnea s-w

måste bara säga att jag gillar din blogg, och det du skriver om! :) la till dig på bloggkoll nyss

2008-05-25 @ 16:57:29
URL: http://missawesomeness.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0