Söndagsfika


Efter att ha varit effektiv hela morgonen och förmiddagen tog vi en paus och drog ut på stan en vända. Loppis på Drottningtorget och sedan fika i Slottsparken. Vi hittade ett "nytt" café som var helt underbart. Tänk er Rosendals trädgårdscafé men placerat i Malmö istället. Det iroiska är att det ligger väldigt nära vår nya lägenhet, mys! Det kommer definitivt  bli fler besök! Rosenbuskar, grusgångar, murgröna, sillmackor och kaffe. Yummie! Nu väntar ytterligare lite jobb men det var definitivt skönt med en paus. Jag har en slags inre konflikt i mig själv, jag söker mer action i livet samtidigt som jag älskar stillheten och lugnet. När ska jag accepetera att det är ok att vara jag, eller som jag. Att vara en tablett valium och inte en ectacy fastän det är det alla verkar vilja ha. Jag har alltid fått höra att jag är lugn men det har nästan aldrig varit positivt. Enbart i professionella sammanhang men knappast i de privata. Jag älskar att dricka te och läsa böcker i timmar, fika bort en hel dag och bara strosa runt i nån jävla park. Kan du inte acceptera det snart din bitterfitta att det här är du. Och det är ok.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0