Medresenärer

Jag sitter på tåget söderut. Bettan och co från göteborg, ett gäng på sammanlagt sex pers sitter mitt emot och äter hamburgare och dricker xider, ja klockan är halv tolv. Pust och stön. Jag brukar ha rätt hög toleransnivå men jag blir rätt trött på en massa idiotoska kommentarer och ölstinkande idioter som tror att de är roliga. Nog om det.

Idag är det föreläsning som gäller och det skall bli riktigt roligt. Jag har haft en rolig vecka men ser fram emot att komma hem till mina älsklingar nu.  Ser fram emot helgen som kommer innehålla lite jobb och mycket mys.

Har funderat en del på skandalen i Malmö, ni vet den med de rasistiska poliserna. Jag tror att de poliser som uttalar sig på banden säger något som antagligen halva poliskåren står för. Jag är fullt övertygad om att det förkommer oerhört mycket rasism inom både polisen och myndigheter och det skrämmer mig. Att vilja sterilisera någon för mina tankar till facism och utrotning. Fy fan vilka svin säger jag bara!


 bild från aftonbladet


Kommentarer
Postat av: Limi

men är inte dom flesta så, "inte för att jag är rasist, men..." osv...

Fy fan!!

2009-02-06 @ 23:33:53
URL: http://limi.blogg.se/
Postat av: Jonna

Morron :)

2009-02-07 @ 08:54:10
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: E

Tror också att det är så, hela jargongen genomsyras av slag under bälten och rasism i mångt och mycket...

2009-02-08 @ 00:14:59
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0