Hemlängtan, pretty woman och en jävla massa te

Jag har hemlängtan. Jag ligger i min säng i mitt gästrum och längtar efter min egen säng, sambon och hunden. Jag längtar hem så jag nästan gråter. Ibland är det jätteskönt att komma bort lite, få lite luft emellan men den här veckan tillhör inte de gångerna...Tur att det är kort vecka...

Jag sörplar te och kollar på Pretty woman medan jag slöjobbar lite...allt för att få tiden att gå så att jag kan sova, gå upp igen, gå till jobbet, sova en gång till, gå upp, jobba och sen åka hem. Pretty woman var verkligen en av mina favoriter när jag var yngre, jag och mina vänner tittade på den, Dirty Dancing och Cocktail...vilken ironi att jag skulle jobba med jämställdhetsfrågor och bli feminist...hehe...

So long vänner!


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Hej! Allt är bra med mig tack! Har inte gjort mycket för världen idag.. Vart lite i skolan, pluggat en hel del o läst en massa bloggar :) Borde packat egentligen.. Ska till sthlm onsd-sönd så då lär det ju tyvärr inte bli nåt bloggande.. Men du vet vart jag håller hus iaf ;) Undra om man skulle haft med sig laptopen... ?? hmm, kan ju bli jobbigt o bära.. men kan ju va nice att ha om man sitter på nån station o ugglar nångång.. men hmm.. nej, jag har nog inte tid för det..



Hur är det med dig då?? Varför är du inte glad nu och vart är du någonstans?? Jobbigt att behöva vara borta en massa mot sin vilja.. Varför jobbar du borta så mycket egentligen??



Kramkram

2009-05-18 @ 22:16:58
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0