Är din blogg fejk?

Läser en intervju med Sanna Lundell på DN's nätupplaga. Jag gillar Sannas blogg, framförallt gillar jag att hon skriver som sådant som andra inte gärna skriver om. Till exempel hör man sällan mammabloggaren Engla skriva om kräk och bajs. Där handlar det mer om rosa prinsessklänningar och vita sockar. Sanna skriver också om depression och trötthet och det tycker jag är ganska befriande. Därför blev jag lite förvånad när jag läste detta citat:

En blogg kräver ofta en daglig uppdatering för att hålla kvar läsarna. För att lyckas med detta har Sanna med fiktiva inslag ibland.

– Jag kan ju inte alltid berätta att jag var hemma och såg på film och åt äppelkaka. Det håller inte.

Vadå fiktiva inslag tänker jag. Jag vill visst läsa om folk som äter äppelkaka. Man ska väl kunna skriva precis vad man vill eller? Framförallt känner jag att jag inte vill läsa något som är fiktivt, då kan jag lika väl läsa en roman. Måste erkänna att jag blev lite besviken...jag vill läsa om livet, inte någon jävla fiktion!

Brukar ni fejka händelser för att få en roligare blogg? Och vad tycker ni om fejkade blogginlägg?


Kommentarer
Postat av: Anonym

allt beror ju pår hur man skriver det, man kan göra extremt vardagliga händelser intressanta med roligt språk och kreativia idéer

2010-01-19 @ 21:14:57
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: LaLizita

Fy! Jag skulle aldrig fejka ett inlägg.. Och skulle jag få veta att någon gjort det på en blogg jag läser skulle jag känna mig fruktansvärt lurad, på ett sätt.. inget bra!

2010-01-20 @ 22:17:58
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0