In bed with Harry Hole

Jag är deckarfantast. Jag slukar deckare som andra slukar...eh..män, marabou mjölkchoklad...eller tja vad? Jag läser en väldigt massa deckare helt enkelt. Den här sommaren har gått i Jo Nesbös tecken. I april läste jag min första Harry Hole-deckare, i maj hade jag köpt hela serien och nu är jag fast. När sambon varit borta har det varit jag och min favoritkommissarie Harry Hole i sängen halva nätterna. När jag vaknat mitt i natten och inte kunnat sova har Harry varit en armslängd bort och efter en stund har jag somnat och fått mig en dunk på näsan av de 500 sidorna massiv pocketbok.  Denne blonde karl som vältrar på Oslos gator, bär Dr Martens och lyssnar på 80-tals synth. Dessutom räddar han både kvinnor och barn ur knipa och är en rättvisans man, kan det bli bättre..?

Så, dagens boktips är Jo Nesbös deckarserie om Harry Hole, läs den och läs den kronologiskt, det har faktiskt varit väldigt roligt!

 

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

inte läst några av hans böcker..men älskar ju deckare så får sätas på bokinköpslistan!

2010-09-08 @ 14:45:26
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Emma says [tävling - armband från marc jacobs]

uppfattat! :D

2010-09-08 @ 14:56:19
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0