Nostalgisk kväll

Morrn! Hemkommen från konferens som varade i två dagar. Skönt att vara hemma kan jag meddela. Borta bra men hemma väldigt, väldigt bäst. Speciellt när man spenderar natten borta i våningssäng och 35 grader på rummet. Min sambo och jag har återupptäckt en gammal goding, eller egentligen två; yatzy och nötcreme. Jag fick ett infall igår när jag stod i kön på ica, där låg de där söta små förpackningarna med grön text och ett lent, sött, nötigt innehåll. När jag var liten kostade de 50 öre styck, numera 1,50. Fortfarande lika goda och väldigt, väldigt nostalgiskt. Vem det nu var som kom på att göra dessa små påsar var ju ett geni, och framförallt är det ett genidrag att behålla samma logga och samma form i tider där allting ständigt förändras. Lova att nu aldrig förändrar paketen tänker jag! Jag förflyttas genast tillbaks till högstadiets ungdomsgård när jag äter nötcreme, fångarna på fortet, tacosen, de limegröna jeansen och Robyns "Do you really want me". Tänk så mycket minnen som kan sitta i en smak...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0