Att koka soppa på en spik

Det är onsdag, en helt vanlig onsdag. Jag har jobbat, gått ut med hunden, ska träna och nu lagar jag mat. Soppa på en spik för att vara exakt. Jag är ju fan grym på att sno ihop måltider av det som finns hemma. ;)Idag blir det soppa på kronärtskockor, morötter och purjolök. Till det sallad, på avocado, rödlök, champignoner och creme fraiche. Gott!

Soppa till 2 pers:

3 morötter
3 stora kronärtskockor
1/2 purjolök
en skvätt vitt vin
1 hönsbuljongtärning
salt/peppar
ca 1 dl vatten

skär grönsakerna i mindre bitar och koka tills de är mjuka. Häll i resten av ingredienserna. Häll dem i en mixer och mixa soppa slät, häll tillbaks i kastrulle, blanda i creme fraichen, klart!



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det här ser jättegott ut ;) Jag har inte vart på din blogg på hrrrmm några månader nu måste jag erkänna. Ser att det är en helt ny hälsoinriktning sen sist jag var här:)

2011-01-29 @ 19:18:53
URL: http://heavyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0