Varför så provocerade...?

Av alla de inlägg jag skrivit är det ett som verkar vara oerhört provocerande och väcker en märklig lust hos läsarna att kommentera. Det är inlägget om Zlatans flickvän Helena. http://storstadsbulimiker.blogg.se/2008/august/vad-ar-skillnaden-1.html

Det märkliga är att jag kritisterar egentligen inte Helena som person, utan medierna som väljer att porträttera Helena och hennes utseende annorlunda än alla andra tutt och blondinbruttor som finns därute i medievärlden. Bilden jag visade till texten visar en blonderad tjej med jättebröst..en bild som lätt hade kunnat finnas i Slitz eller Café. Om Helena inte hade varit Zlatans flickvän är jag helt övertygad som att hon fått en helt annan framtoning i medierna än den hon har idag - och ja, jag tycker att det är dubbelmoral från mediernas sida och det står jag för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0