Blir man som man umgås?

Jag har funderat på det där med bekantskapskretsar. Jag har levt i tre städer hittills och har haft tre olika bekantskapskretsar på grund av detta. Jag sitter här och funderar på vem jag hade varit om jag hade stannat kvar. Det känns nämligen som att jag förlorat en liten del av mig själv varje gång jag flyttat. Jag tänker tillbaks på de jag umgicks med i de olika städerna. En del finns kvar i mitt liv, andra inte. De som då spelade en stor roll i mitt liv har knappt en statistroll idag. När jag tänker tillbaks inser jag att jag var annorlunda då. En annan person. Är det så att man blir som man umgås? Är vi alla amöbor som anpassar oss efter vår sociala situation eller finns det en kärna i oss som utgör den vi verkligen är? Jag vet inte. Jag har faktiskt ingen aning.

Kan man få en sån här tallrik hemkörd?



Kommentarer
Postat av: Tilda

GOOOD MAT! Titta in min mat jag köpte i dag!

2008-08-25 @ 16:41:03
URL: http://tildaforsgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror man blir som man umgås, har tänkt på samma sak som du.

själv känner jag som en förlust varje gång jag kommer hem igen efter att ha varit nånstans istället.

2008-08-27 @ 18:46:24
URL: http://emeliepemelie88.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0