Föder bloggningen narcissister?

Jag och pojkvännen pratade om det här med bloggning idag. Han är rätt bra på människor och beteende så jag frågade honom om vad han tror kommer hända med Blondinbella som är 17 år men som lever ett liv som en 25-åring och som inte har en fot i verkligheten och som ständigt berömmer sig själv. Han bara tittade på mig och skakade på huvudet. Narcisst. Svarade han. Ja, jo tyckte jag men vadfan händer egentligen med en människa som inte lever i verkligheten fortsatte jag. Han tittade på mig, det är sjukt, sa han bara. Jaha. Nuff said. För visst är det väl så att det här bloggandet har gjort det rätt så rumsrent att vara narcissistisk och att berömma sig själv. Hur många bilder lägger inte de här tjejerna ut på sig själva, häromdagen använde Stina-Lee 7 bilder på sig själv för att visa sina nyplockade ögonbryn (Och detta försörjer sig människan på...!), Blondinbella konstaterade häromdagen att Nils borde vara överlycklig över att vakna upp med någon som är så snygg som hon varje morgon och Kenza berättade häromdagen hur vackra hon tycker att hennes ögon är. Bla bla bla bla bla bla bla.


Kommentarer
Postat av: Marie.

Hahaha



ja blablabla känns som en klockren översättning:)

2008-08-22 @ 09:31:32
URL: http://mmmmm.blogg.se/
Postat av: Kattis

Verkar som att någon borde gå in på BlogTowns sida och läsa lite mer vardagliga och jordnära bloggar. Skit i ytligheten och alla dessa "brud-bloggar" om det stör dig så hemskt. Bara ett tips... ;-) Man har ett val, endera fokuserar du och letar upp sådant som irriterar dig - eller så låter du bli. Be happy! :-)

2008-08-23 @ 15:33:20
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0