Inavel

Jag har funderat på en sak. Jag läser rätt mycket bloggar och även kvällstidningar och på senaste tiden har det slagit mig mer och mer att det är samma människor som figurerar överallt. Speciellt modetjejer. Som det här exemplet. Sofies mode har en syster som heter Frida som också har en modeblogg och skriver om mode i Metro, slump? Nej, antagligen inte. Sofi är tydligen bästis med supermodellen Mini och Frida är tydligen bästis med Elin Kling som också har en modeblogg och som syns tamigfan överallt. I Sofis mode skriver modellen Anine Bing om sitt liv i LA och i tidningen kan man även läsa Katrin Schulmans skarpa (läs sammanfattning och återanvändning av veckans blogginlägg) Katrin är ju då gift med Alex Schulman. Behöver jag fortsätta? Det luktar sunk. Det måste vara ett helvete att försöka slå sig fram i mediesverige. Det är ju rätt tydligt att de här människorna har jävligt gott av varandras kontakter. Vilken jävla smörja. Läser man Katrins blogg står det hur trevlig Anine är, läser man Elins blogg står det hur trevlig hennes dag med Frida har varit och läser man Fridas blogg ja då får man läsa om hennes systers födelsedagspresent vilket man även kan göra i Sofies blogg såklart. Bah! Shit, kan det inte komma inte lite friskt blod i mediesverige undrar jag. Det värsta är väl att det ser ut så här även inom de mer "finkulturella" kretsarna...snacka om inavel...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0