Livet är mysigt.

"Du är verkligen bitter" skriver en läsare. Ja, det har jag väl aldrig gjort någon hemlighet av. Det är ingenting jag är stolt över men det är heller inte någonting jag hymlar med.  Jag var hos terapeuten idag och pratade just om bitterhet.  Det är inte lätt det där. Varför är vi bittra? För att saker och ting inte blir som vi vill? För att vi förlorar någon vi älskar? För att vi inte blir den vi vill vara? Min terapeuts botemedel mot bitterhet är att förlåta och gå vidare. Hon tillade sedan att det är lättare sagt än gjort. Ja. Det är det. Det är lättare sagt än gjort. För livet är inte lätt och framförallt är det jävligt orättvist. Och ja, jag är bitter. Det finns ingenting fint med bitterhet, det är varken sexigt eller vackert. Det är destruktivt och det är surt. Man måste se på det man har säger de där som vet eller de som vill veta. Jag har så mycket fint i mitt liv,  framförallt mycket kärlek. Men, efter ett år av självmord, våldtäktsförsök och sexuella trakasserier på jobbet så har jag svårt att se det vackra i livet. Men jag antar att det bara är att rycka upp sig och gå vidare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0