Rensning

Jag storstädar. Ut med skiten! Jag har till och med tagit ner gardinerna... Jag gillar inte alls att städa men det är skönt att rensa och det kommer kännas fantastiskt efteråt! Någon mystiskt har börjat hända. Jag går här och funderar på vilka doftljus jag skall köpa (?) och vilka snittblommor jag skall ha i fönstren, eller varför inte en vit orkidée? Shit, what's goin' on? Det här är tjejen som annars skiter i disken i en vecka och som sätter sitt liv och sina intressen föra allt annat...Bah.

Idag börjar Malmöfestivalen vilket innebär att innerstaden kommer att vara smockad med folk under en veckas tid. Illa. Det är jävligt störigt med stora folksamlingar. Bah. Men vafan, det lan bli kul.

Igår hände något märkligt. Klockan elva när jag stod och kokade te och bredde mackor ringede telefonen och en kompis frågade om jag skulle med till Mascot. Jag tackade nej.  När jag lagt på kände jag mig jävligt tråkig. Men. Det var jävligt skönt att slänga sig i soffan och dricka te och kolla på SATC. Ja, jag har blivit en sådan.

Puss och kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0