Det finns alltid de som har det värre

Jag funderar på vad jag kan ha gjort i ett tidigare liv för att ha fått den här julförbannelsen. Idag fick jag beskedet att vi kanske får fira julen på sjukhuset med en nyopererad pappa. Hm, det blir verkligen en ny upplevelse...Men, som just min pappa brukar säga, det finns alltid de som har det värre...ibland kan det vara svårt att komma ihåg det bara. Jag har fortfarande kvar en romantisk dröm om att julafton någon gång faktiskt kan bli trevlig och mysig och inte innehålla några spår av ångest. Jag lägger ner den utopin nu.


Kommentarer
Postat av: Nanna

Fick höra igår när en vän frågade mig hur det var så sa jag att "just nu så är det inte så bra. Jag har huvudvärk och är jättetrött." "Äh svarade han. Det finns sådana som har det värre, tänk på barnen i Bangladesh!" Vilket jävla svar... Klart som fan att det finns de som har det värre.

Tycker inte heller om all skit med julen. Vill också kunna bestämma.

2008-12-12 @ 07:07:31
URL: http://apieceofthoughts.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Nu är det ju du som dömer mig. Kunde du inte berätta som det var då? Vad du hade gått igenom, utan att skälla? Mina kommentarer var ett försök att peppa inte att stjälpa. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag sårat dig. Respekt.

2008-12-12 @ 09:48:18
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ha en dröm kvar,när allt är på topp så ha som en målsättning att ge din mamma en riktigt fin julafton,har fått den uppfattningen att mamma är okey och försökt att fixa lite trivsamt för er,själv lade jag ner drömmen för båda mina föräldrar var misslyckade exemplar,men jäklar när jag fick egen familj så blev det bättre,men taggen i hjärtat gjorde sig påmind så fort man fick tid att tänka,är så fortfarande men gäller att hålla masken och va glad åt det som är gott,ha en jättebra helg så hoppas jag allt blir till det bättre.

2008-12-12 @ 22:18:04
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Kakan

Jag vet hur det känns att ha någon i familjen som är sjuk över julen. Var i samma situation förra året. Man får se det som att det bara är en jul av hur många som helst.

2008-12-13 @ 11:18:07
URL: http://ryggbiff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0