Ätstörningar

Jag har inte skrivit så mycket om min bulimi på ett tag känner jag...men jag kom att tänka på det nu när jag var ute och handlade mat. Det kvävs hela tiden så jävla mycket planering för att man ska klara av sjukdomen. Som det här som att handla mat till exempel. För mig är det livsfarligt att handla mat på eftermiddagarna innan jag har ätit middag, detta på grund av att blodsockret ofta är lågt och om jag går in på ICA och ser allt godis och alla kakor så är risken jävligt stor att jag inte kommer kunna hålla mig. Jag kommer  inte kräkas upp det där godiset om jag köper det, men det kommer kännas som ett misslyckande att jag inte orkade stå emot. Jag tillåter mig själv att äta godis, jag ser liksom det som en del av livet, men helst ska jag bara göra det för att det är gott, inte för att fira, inte för att trösta mig utan för att jag helt enkelt vill äta godis, det skall inte vara några känslor inblandade...Så numera handlar jag gärna på förmiddagarna tillsammans med pensionärerna. Då är jag oftast pigg och glad och framförallt mätt och glad...shit, att man ska behöva ha strategier för när man ska gå till ICA... ;)



Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: sant så sant ;)

2008-05-26 @ 18:06:19
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: linnea s-w

det känns som jag behöver lite planering jag med... :/

2008-05-26 @ 18:20:53
URL: http://missawesomeness.webblogg.se/
Postat av: helena

jag känner igen mig, köper alltid en massa godis när jag är hungrig :(

2008-05-26 @ 23:01:08
Postat av: sara

du är stark tjejen!

2008-05-26 @ 23:40:38
Postat av: sara

bra skrivet!

2008-05-26 @ 23:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0