Bikinibilder

Ett av de första inläggen jag skrev på min blogg handlade om Engla och hennes jeansstorlekar, kommer ni ihåg? Hon lade ut en bild på sig själv i ett par jeans i stl 25/32 och kallade dem baggy och så var diskussionen igång. Det hela slutade med att hon skrev ett långt inlägg om sina tidigare ätstörningar och fick mycket stöd och sympati för det. När jag var inne på hennes blogg tidigare och kollade har hon lagt ut en bild på sig själv i bikini. Jag och vissa andra läsare som har kommenterat blev lite förvånade, varför göra om samma sak igen? Jag har funderat lite på det där ikväll. Handlar det om bekräftelse eller var handlar det om egentligen? Är det bara en tjej som vill lägga ut en bild på sin bikini? Jag blir såklart oerhört avundsjuk på hennes kropp - hon är väldigt smal. Och jag tror att många med mig blir det.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hela grejen. Vad tycker ni? Handlar det bara om uppmärksamhet eller något annat? Talk to me!

Kommentarer
Postat av: ida

Jag såg det också och jag tycker att det känns lite löjligt att lägga ut en sån bild på sig själv, då vill man liksom ha kommentarer

2008-05-26 @ 23:53:16
Postat av: therse

Jag tycker att hon får lägga upp vilka bilder hon vill på sin blogg men jag har ju lite svårt att se varför man vill visa upp sig i bikini för så många människor om man inte vill ha komplimanger.

2008-05-26 @ 23:54:17
Postat av: Anonym

hon vill bara ha uppmärksamhet :/

2008-05-26 @ 23:54:45
Postat av: Helene

Jag hade aldrig velat visa upp mig så

2008-05-26 @ 23:55:21
Postat av: tina

superbra blogg!

2008-05-26 @ 23:55:36
Postat av: Anonym

Lämna Engla ifred hon får väl skriva vad hon vill i sin blogg

2008-05-26 @ 23:56:05
Postat av: Anonym

Töntigt tycker jag det är. Hon vill bara visa upp sin kropp.

2008-05-26 @ 23:57:18
Postat av: Anonym

Det är så jävla onödigt och sänder fel signaler tycker jag.

2008-05-27 @ 00:14:40
Postat av: Hanna

jag blir oxå avundsjuk :(

2008-05-27 @ 00:14:59
Postat av: Anonym

Hon verkar ju bara göra samma sak om och om igen.

2008-05-27 @ 00:34:16
Postat av: Jessica

Har man mått dåligt över sin kropp så tror jag att det handlar om att få bekräftelse från andra att man ser bra ut. Jättetrist när man är "vuxen" och har barn med så dåligt självförtroende!

2008-05-27 @ 08:51:15
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Storstadsbulimiker - Emma

Therese&Jessica: jag håller med er i det, tyvärr göder denna typ av komplimanger ärstörningar och det gör mig riktigt ledsen att det är så många som håller på med sånt här...

2008-05-27 @ 08:54:42
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh det är så onödigt!

2008-05-27 @ 10:56:19
Postat av: Anonym

åh det är så onödigt!

2008-05-27 @ 10:56:30
Postat av: Anonym

Att ha en sån kropp efter att nyligen ha fått barn är helt jävla wow. Personligen tycker jag att hon har kropp som en tight liten 14-åring.



Avundsjuk på hennes kropp - JA. Tro inget annat.



Men, jag försöker ständigt intala mig själv att vad är en smal kropp utan ett vackert ansikte?



En smal tjej kan vara ful i ansiktet och då är hon kort och gott bara smal. En mullig tjej med ett sött ansikte kan vara både söt, vacker, sexig och attraktiv. Bara inte smal.



En vacker tavla är även en vacker tavla med en sliten ram. Men en vacker ram i guld kan inte påverka tavalan till att bli finare.



Så jag tröstar mig med att jag iallafall ser ut som en docka i ansiktet och har ett hjärta av guld Trots att jag inte väger 47 kg och drar storlek XS som "alla andra" kvinnor verkar göra nuförtiden... :S

2008-05-27 @ 17:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0