Hormoner...

Jag sitter i soffan och slösurfar lite...hamnar på Alexandras Pascalidos blogg och läser om hennes nyfödda lilla flicka. Jag började grina! Shit! Vad är det som händer med mig..? Total hormonmilkshake...Passa er för att fylla 25 säger jag bara, för då jävlar börjar det hända grejer!

Alexandra tycker att man ska skaffa barn tidigare än vad hon har gjort, om man vill vill säga. Det som är lite trist är att i min värld är det tidigt att få barn när man är 25. Jag är rätt säker på att många på mitt jobb hade undrat varför jag väljer att skaffa barn så tidigt om jag hade blivit med barn nu. De flesta i min omgivinig (nu menar jag på jobbet) hade tyckt att jag hade kastat bort viktiga år i min sk. karriär. Trist kan man tycka. Men jag har en känsla av att det är rätt vanligt inom områdern där man har chans att göra karriär. Tur att det är mitt och min pojkväns val när det ska bli bebisar...jag tänker faktiskt inte låta någon annan bestämma och jag är helt övertygad om att när vi väl får en bebis kommer det att vara bättre än alla karriärer i världen.


Kommentarer
Postat av: lena

hehe.. :p

jag blir snart 19 år och har verkligen inte samma problemet:)

2008-05-23 @ 22:24:12
URL: http://www.lenaz.blogg.no
Postat av: Jenny

Samma sak som när man kollar på "Barnmorskorna" på tv, man sitter å snyftar och säger men åhhh. Tror att det kan vara nyttigt att vänta med barn och skaffa sig ett bra jobb så att barnets framtid blir den bästa. Ha en trevlig lördag!

2008-05-24 @ 09:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0