Veckorevyns sextips

Kommer ni ihåg när man var 14 och läste vecko revyn? Min högstadieskola prenumererade på Veckorevyn och varje gång den kom slogs vi tjejer om den och tryckte ihop oss på någon bänk och bläddrade i denna bibel. För det var verkligen en bibel. Vi trodde blint på mycket av det som sades där och jag kan ärligt talat säga att det inte var så jävla bra för mitt självförtroende...Jag tänker på de där sex och relationstesten man gjorde á la "om din pojkvän inte smeker dig på rätt sätt vad gör du? A säger älskling så här ska du göra, b, mmm vad skönt, c. säger ingenting. Kommer ni ihåg? Man satt där och hade ingen aning om vad som var rätt eller fel och mest av allt ville man vara tjejen som sa älskling du är helt fel på så här är skönt för mig men inte fan gjorde man det! Vi var fjorton och majoriteten av oss var oskulder för fan...

Iaf, jag läser lite artiklar då och då med Ebba von Sydow som försvarar tidningen och menar att den har en målgrupp som ligger runt 18-20. Det är mycket möjligt att redaktionen har en ambition att nå ut till denna målgrupp men jag tvivlar starkt på att de faktiskt gör det, jag tror att majoriteten av de som läser VR är mellan 13 och 16, vad tror ni?
Jag surfade runt lite på VR's hemsida idag och kollade in deras sex och relationser-sida. HIttade de här uppslagen vilket jag tyckte var lite komiskt:

 8 sexknep du aldrig hört förut

Ragga rätt - 12 säkra knep

SEX: Bästa ställningarna

Släpp loss i sängen - så gör du!

Är ditt kärleksliv lika uttjatat som Crazy Frog-ringsignalen? Då är det dags för en uppdatering i sängen!

Jag ler lite och tänker på hur "uttjatat" mitt sexliv var när jag var i den ålder..not...sedan tänker jag att fan vad det är skönt att man inte är 15 längre...















Kommentarer
Postat av: sara

hahahaha nostalgi!

2008-05-30 @ 13:27:20
Postat av: Erika

jag tror att du har helt rätt i att det är en mycket yngre målgrupp som läser tidninge, tyvärr...

2008-05-30 @ 13:29:01
Postat av: Anonym

Hata veckorevyn!

2008-05-30 @ 13:30:04
Postat av: Anonym

asg ja vem fan hade ett sexliv när man var 14?

2008-05-30 @ 13:30:47
Postat av: sanna

suveränt inlägg som vanligt!

2008-05-30 @ 14:29:23
Postat av: Anonym

ja gud ja, VR va verkligen bibeln ett tag!

2008-05-30 @ 15:07:28
Postat av: Anonym

suck, ja den har haft väldigt mycket inflytande på många unga tjejer :/

2008-05-30 @ 15:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0