Fantastisk måltid

Eftersom jag är matnörd, alltså älskar att laga och äta mat (ironsik va...) så måste jag berätta om gårdagens restaurangbesök. Vi käkade på en cajunrestaurang och det var så fantastiskt gott! Det var längesedan jag åt en så perfekt komponerad måltid...

Vi började med varsitt ostron med citron och tabasco, ingen av oss hade testat det tidigare och det var en riktist positiv överraskning, riktigt gott! Därefter käkade jag krabbkaka och sambon hemmagjorda korvar. Till huvudrätt käkade vi varsin köttbit med en massa olika tillbehör som "dirty rice" lökringar och bakad sötpotatis, rödvinssås med rom, "smoked butter" och salsa. Om det var gott? Jaaaa! Helt jävla otroligt att vi fick ner någon efterrätt men det fick vi! Pecanpaj med citronglass och chokladvulkan med smak av sån där körsbärscoca-cola som jag inte kommer på vad den heter nu bara för det....halleljua moment säger jag bara..är man matnörd så är man...

idag blir det mer fika och affärsmöte! kram på er...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade kunnat döda för det där just nu, sitter här och är trött,less och hungrig. Ha det så gott och ha riiiiiiiiktigt roligt. Kramar

2008-11-11 @ 12:45:00
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0