Ge utan att få något tillbaka?

När jag pratade med min mamma på telefon igår sa hon att om jag ska ge så mycket som jag gör så får jag inte förvänta mig att få något tillbaka. Det är lite lustigt att det är just hon som säger det för jag har aldrig träffat en människa som har gett andra människor så mycket som hon. Hon har hjälpt andra, ställt upp i vått och torrt och aldrig fått något tillbaka. Det gjorde mig ledsen på något sätt att hon sa så till mig igår, mest blev jag ledsen för hennes skull. Att ge utan att vilja få något tillbaka är nog en utopi, jag tror att vi förväntar oss att få något tillbaks när vi ger vare sig vi vill eller inte. Sen sa min mamma, tänk på dig själv, det är ingen annan som gör det. Fan, hon är ju till och med mer cynisk än vad jag är...

Ska man slute ge så mycket för att inte bli besviken?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä, jag tycker inte det. Det ligger på något sätt i en människas personlighet och leverne att vara givmild och emaptisk.

2008-11-03 @ 17:46:03
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0