Om jag vore man.

Jag har (antagligen liksom alla andra) fått Beyonces version av If i were a boy på hjärnan. Den får mig såklart att tänka på vad jag skulle göra om jag var man. Jag måste säga att jag inte alltid förstår mig på män. I mitt jobb stöter jag rätt ofta på genus och jämställdhetsfrågor och ibland förvånar det mig hur vissa män beter sig. (Nej jag är inte manshatare.) Som det här med sexuella trakasserier. Hur kan en man rättfärdiga för sig själv att det är ok att nypa sin kvinnliga kollega i häcken? Häromdagen diskuterade vi ett fall där det gick så långt att en kvinna sade upp sig från sin arbetsplats på grund av att hennes kollega hade nypt henne i häcken. Tyvärr är inte ett nyp i häcket tillräckligt för att säga upp någon (LAS har sina för och nackdelar...) Kvinnan kände sig så kränkt av detta så hon valde att själv säga upp sig. För jävligt? Ja.

Om jag vore man. Skulle jag nypa mina kollegor i häcken då? Kankse skulle jag göra det för att jag hade möjligheten. Om jag vore man, skulle jag knulla runt då (eftersom det verkar vara mer ok när män gör det)? Kanske det, det kanske skulle vara roligt att pröva på? Men mest av allt skulle jag, om jag var man, ta min kvinna i min famn och säga, du, du är bäst, glöm aldrig det. Det är nämligen min erfarenhet att det inte är så jävla många män som gör det.


Gomorron!


Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Sv: hehe ja de e svårt att välja en enda

2008-11-27 @ 09:52:36
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: ella

ja så kanske man hade gjort=)

ha en skön morgon=)

2008-11-27 @ 10:00:59
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0