Ovillkorlig kärlek

Jag har funderat mycket på det där med kärlek den senaste veckan. När jag är ledsen och trött vill jag bara vara ifred. Helst av allt vill jag be sambon dra åt helvete och ta in på hotell en vecka eller så men det gör jag såklart inte...Jag har också funderat på det där med ovillkorlig kärlek. Det känns just nu att den enda som kan ge det är vår hund. Det låter ju sinnesjukt men han är den som ger så otroligt mycket kärlek oavsett vad. När jag mår så dåligt som jag mår nu vet jag inte hur jag skulle kunna klara mig utan honom. När mardrömmarna kommer på nätterna (de har duggat tätt den här veckan) sträcker jag ut foten och känner att han ligger vid mina fötter och då känns det ok. Det är också han som får upp mig på morgone och efter att ha fått mig att skratta bara genom att vara en hund så känns det faktiskt ganska ok att leva. Det låter helt galet men det är verkligen så.

Det senaste året har jag träffat så många ledsna, bittra och cyniska människor som tappat tron på kärleken eller som till och med inte ens vet vad kärlek är. Det gör ont i hjärtat att se dem. Tyvärr lever de flesta av dem i en ytlig värld där utseende betyder mer än inre och jag antar att det är svårt att nå kärlek då.  "Sluta drömma" sa en av dem till mig men jag vägrar. Jag må vara både ledsen och bitter men jag vägrar tro att det inte skulle finnas lycka och kärlek. Jag tänker nå dit. 

Godnatt mina vänner.


Kommentarer
Postat av: Eme

du har blivit taggad!

Postat av: Anonym

Jag vet och tror att det finns kärlek som tål sina törnar och lycka. Livet är inte 100% alltid men slutar man hoppas,slutar man tro ja, då är det svårt att förändra. Tycker din inställning är sund och man måste ju försöka och kämpa,annars kan man inte få svar...



Kram och godmorgon.

2008-11-09 @ 09:31:13
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0