Balansräkning

Jag funderar på det där med förhållanden och resultatet. Det är så lätt att allting bara rullar på i gamla vanor. Helt plötsligt står man där och undrar vad fan man får ut av förhållandet. Hamnar resultatet på plus eller minus? Och framförallt. vad får jag ut av förhållandet? Det var min pappa som fick mig att börja fundera på det här idag. Han sa "jag hoppas så att du kommer att tänka på dig själv för en gångs skull." Jag tänkte på det där, jag som alltid känner mig självisk. Hur fan ska det gå om jag tänker mer på mig själv? Jag vet inte, nu känns det som att jag babblar. Jag vet bara att jag vill att resultaträkningen i mitt liv skall hamna på plus.

Kommentarer
Postat av: Elna

Äh! Såklart man får vara självisk! Jag tänker - alltså finns jag. Världen kretsar kring mig (dig). Egocentrum. Att tillfredsställa andra är en extragrej man kan unna sig ibland för att få något i gengäld. Till en viss punkt såklart, men idén kan vara värd en tanke. ^_^

2008-10-24 @ 00:17:33
URL: http://fummel.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Livets ekonomi, tycker aldrig det är balans och att det alltid tycks finna något som drar ner en på minusposterna :-(



Ja,jag ska ju det MEN senare? :-) En varm resa med sand under fossingarna och inte behöva tänka, det hade varit något det...

2008-10-24 @ 06:25:33
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0