Cysta i bröstet

Förra sommaren upptäckte jag en cysta i mitt ena bröst. Jag var på semester och fick total panik som sedan gick över till förnekelse. Efter mycket tjat från vänner och pojkvännen gick jag iaf och kollade den på vårdcentralen. Läkaren konstaterade att det var en knöl i bröstet och skickade vidare mig till kvinnokliniken för en undersökning. De gjorde en biopsi på mig, dvs de tog ett cellbprov i bröstet samt mammografi. Det var något av det värsta jag har varit med om, framförallt att vänta på provresultaten. Men, det visade sig att det var en ofarlig knöl. Nu har jag märkt att knölen har växt igen och jag måste gå och kolla den. Men jag drar ut på det och drar ut på det och drar ut på det...att det ska vara så svårt att få tummen ur! Det är rädslan som gör det förstås men jag måste ju faktiskt ta tag i detta. Så, imorgon ringer jag vårdcentralen, vare sig jag vill eller inte.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag håller tummarna för dig. Även om jag inte vet vem du är så är du lika mkt till person som jag och jag skulle inte vilja ha bröstcancer.

2008-10-05 @ 14:12:50
URL: http://stenspanar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0