Kan killar ha tjejkompisar?

Under eftermiddagens fika diskuterade jag och min kompis det där med killar och deras tjejkompisar. Männen i vår bekantskapskrets har just nu enorma problem med att ha tjejkompisar. Det verkar liksom alltid sluta med att de strular till det och så är den vänskapen över. Vi båda undrar varför det är så. Är vänskap mellan män och kvinnor så jävla komplicerad? Jag har tidigare haft många killkompisar och det har alltid varit en tyst överenskommelse att vi är kompisar och inget mer. Ett par av de relationerna har avslutats just på grund av att killen har velat ha mer. Måste det alltid bli så undrar jag? Det känns så jävla trist att man inte kan ha en normal jävla vänskapsrelation bara för att man råkar vara en tjej och en kille...Framförallt saknar jag att ha fler killkompisar..så vad fan är det som pågår undrar jag?


Det vore ju kul att höra om ni har några lyckade relationer med en tjej/killkompis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har faktiskt en nära killkompis som jag träffade i USA ( han är britt ) vi blev verkligen polare och det har aldrig varit ens tal om intimitet men på något sätt så funderar jag, om han levt i Sverige, hade det varit annorlunda då, kontra sambon och min/hans relation...

2008-10-05 @ 22:16:18
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror inte alls på att tjejer och killar kan vara kompisar för att det brukar inte funka för att en av parterna till slut vill något mer. otrogenhet och annat bevisar ju också min poäng.

2008-10-05 @ 23:06:58
Postat av: ronja

80% av mina vänner i gymnasiet var killar. fortfarande har jag killar som hör till mina närmaste vänner.

killar är ofta bättre som nära vänner.

2008-10-06 @ 12:12:30
URL: http://storstadskvinna.blogg.se/
Postat av: nea

min bästa vän är kille. han har flickvän och har helt enkelt fått acceptera mig, likaså jag acceptera att jag nu ej längre har ensamrätt på att vara någons närmaste vän. det var nog emr jobbigt för mig att acceptera henne än tvärtom. men det är en personlighets grej antar jag där felet låg hos mig.



jag däremot har haft stora problem med att mina pojkvänner har blivit väldigt avendsjuka på honom, just för att vi vänta var tillsammasn när jag gick i sjuan, och är idag 20.



och som föregående redan sagt, män är enklare,inte så komplicerade, tjejer har aldrig varit min grej helt enkelt. har bara fåtalet kvinnor i min umgängeskrets typ.

2008-10-06 @ 14:20:49
URL: http://spendingtime.blogg.se/
Postat av: lina

Oja, det finns gott om killkompisar. min umgängskrets består bara av det...nästan

2008-10-06 @ 17:18:26
Postat av: G

jag har en väldigt nära killkompis. han är min bästa vän. vi har känt varadnra sen dagis och det är kanske därför som vi betraktar varandra mer som syskon än som lover ;)

2008-10-06 @ 19:00:41
Postat av: S

Jag har fler killkompisar än tjejkompisar, så för mig funkar det alldeles utmärkt. :D

2008-10-06 @ 19:28:14
URL: http://truecolours.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag har ofta haft tjejkompisar i olika skeden av livet som jag faktiskt inte strulat med. Fast tyvärr tappar man ofta kontakten när den ene eller andre skaffar förhållande.



När det gäller att prata om känslor är det ju oftare lättare att ha en tjejkompis. Nu har jag inte många "tjejkompisar" men en underbar flickvän

2008-10-06 @ 20:09:44
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: maja

killar är mycket mer okomplicerade att umgås med, men av nån konstig anledning slutar vissa höra av sig när de skaffar flickvän :S

2008-10-06 @ 21:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0