Skyldig?

Jag funderar på det där med Daniel Wahlgren och hans fru. Jag tycker att det hela är en läskig historia. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, om det är han som har slagit till henne eller om det är hon själv som har slagit sig själv i huvudet med ett blockljus (?) Men det hela låter ju aningen långsökt...Det jag tycker är jobbigt är just det att kvinnor i den här situationen är så jävla hjärntvättade att de faktiskt kan ställa upp på bild i Aftonbladet och försvara den som har misshandlat dem. Jag hoppas att det verkligen inte är så.


Har hon slagit sig själv i huvudet? Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej, av olika anledningar har jag insyn och de skadorna den donnan har krävs kraft och slag uppifrån. Dessutom vittnar hans X om samma behandling under många år. Dock läskigt att den 20-åriga frun försvarar honom...Lite STHLM-syndromet över det hela...

2008-10-20 @ 16:34:00
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Janna

Svårt att säga.. Jag tycker dock att det låter som att han är skyldig.. Men de två är ju de enda som vet sanningen.

2008-10-20 @ 17:31:11
Postat av: S.

Om nu frun verkligen fick en panikångestattack så skulle man nog skada sig själv med andra saker än vad hon var skadad med.

Jag måste säga att jag tror att han är mer skyldig nu efter att han gråtit ut i pressen, med frun sittande brevid & hävda att han är oskyldig.

Men jag vet egentligen inte vad som är bäst, att hon har såna psykiska besvär att hon skadar sig själv eller att hennes man misshandlar henne.

2008-10-20 @ 20:50:43
URL: http://sofsweden.blogg.se/
Postat av: Christine



Tro fan det att hon nekar detta - hon är ung och blåögd, hon älskar honom och han är förmodligen så ångerfull att hon upplever en nyförälskelse igen, en ny man, han är förändrad för alltid, ska aldrig göra något liknande igen.

Och hon måste ju förstå att han älskar henne så mycket, han kan inte kontrollera sig, allt för rädslan att förlora henne. Blablabla.

Hoppas hon kommer undan levande för det enda hon kan

veta säkert är att en dag är det inte blåmärken det handlar om.

Vi är många som varit där, tyvärr, alla klarar sig inte så lindrigt som jag!

Att samhället inte agerar starkare är helt oförlåtligt.

2008-10-22 @ 18:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0