Vart tog önskan om en snäll pojkvän vägen?

Kommer ni ihåg de där böckerna man skrev i när man var liten, typ mina vänner? När man skrev om hur man ville att ens pojkvän skulle vara skrev man alltid "snäll", eller iaf jag gjorde det. Sen hände det något när man blev typ 12. Då blev alla snälla killar totalt ointressanta och man riktade istället intresset mot de "coola" killarna. Jag har funderat en del på det där med tjejer och deras val av pojkvänner. Det känns som att "snäll" är lika med osexig och mesig och istället letar vi efter något svårförståligt, arrogant och gärna aningen destruktivt så att vi kan rädda killarna med dessa egenskaper och göra dem till bättre människor... jag undrar om detta gäller killar också? Tycker det också att snälla tjejer är osexiga, vill de också ha mystik och egocentriska tjejer? Och varför uppfattas arrogans och "osnällhet" ibland som sexigt? Är den enkla förklaringen den att vi vill ha det vi inte kan få?


Kommentarer
Postat av: Melvin

har själv också tänkt en hel del på det, och jag tror du har rätt. vi har alltid velat ha det vi inte kunnat få, och sen strävat efter att få det tills vi har det och då blir det totalt ointeressant. frågan är varför?

2008-10-04 @ 23:28:21
URL: http://betonme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0