Hackat och malet

Jag är frustrerad. Den här dagen blev inte som jag tänkt mig.  Den blev helt sönderhackad av en rad olika orsaker. Jag börjar fårstå hur mycket jobb min mamma haft under alla år. Allt det där som hon har donat och fixat med, allt som hon har tänkt på och alla hon har haft omtanke om. Så många gånger hon har sprungit till ICA för att vi skulle ha fika hemma eller hur hon hann med både mig, hunden och att stryka och diska. Jag förstår nu hur stressad hon måste ha varit.Framförallt förstår jag nu att hon har offrat sig själv. Hon har satt oss andra före sig själv. Och jag måste erkänna att jag har satt mina behov före min mammas. Jag vill inte bli som hon. Jag vill inte bli tagen för givet. Jag vill vara en individ vare sig jag är sambo eller mamma.  Enda sättet att komma undan det här jävla plockandet och springandet är väl egentligen att bo själv. Där kan ingen jävel bestämma över en och säga vad man ska göra men å andra sidan hur kul är det? Att bo ensam menar jag då. Så puss och tack mamsen, du har varit fantastisk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0