Kompromisser

Det svåraste i ett förhållande är enligt mig kompromisser. När man väl lever ihop så handlar mycket om att få ihop vardagen och livet om kompsomisser, givande och tagande. Jag har funderat mycket på det där. Hur långt kan vi kompromissa och när förlorar vi oss själva i kompromissandet? Det är ingen lätt fråga och jag antar att var och en får ta ansvar för att man inte komprommssar bort det som betyder mycket för oss. Som vanligt kan man alltiid referera till SATC när det gäller relationsproblem och när det gäller kompromisser kom jag att tänka på vad Miranda säger till Steve när han kommer till middagen och vill prata med henne, "jag ändrade mig för dig". Jag vet inte om det är det finaste eller sämsta man kan göra. Ska man ändra sig för någon? Som vanligt har jag inget bra svar på detta problem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0