Måndag morgon.

Fantastisk morgon! Solen skiner och det är så där skönt svalt i luften. Det är ju första september idag och jag kom att tänka på hur det var första dagen när en ny kurs på universitetet började. Man hade med sig ett nytt kollegieblock, gick till insitutionen och registrerade sig, fick ångest över alla nya böcker man skulle köpa men samtidigt var det hur kul som helst att kolla in alla nya kursare. Jag saknar det. Lite. Jag tycker nog att sex år på universitetet räcker...

Idag är det big business som gäller. Jag och sambon har startat företag tillsammans och idag tänkte jag fixa så att vårt kontor blir fint. Nackdelen med att jobba hemma är att man sällan har plats till ett renodlat kontor så istället sitter man i soffan och arbetar. Inte bra. Så nu blir det ändring på det.

Ser verkligen fram emot den här veckan. Har två jobbrelaterade middagar inplanerade vilket är jätteroligt. Även om sådana saker inte alltid leder till, eller väldigt sällan leder till att man får ett nytt jobb så får man kontakter och kan prata med människor som befinner sig i samma situation som en själv. Me likee. 

 Ni har varit tysta på sistone, lever ni? Skriv en kommentar så jag vet att ni har det bra!

Puss och kram


 

Det här längtar jag efter...

Kommentarer
Postat av: Laven

Jag lever :)

2008-09-01 @ 12:24:24
URL: http://lavenm.blogg.se/
Postat av: Stina

Vad för företag??

2008-09-01 @ 13:41:03
URL: http://stinolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0