Back on track...

Tillbaka till vardagen! Vi är nästan klara med flytten nu. Det finns en del småplock kvar i den gamla lägenheten men inget som inte känns överkomligt. Vi har börjat bo in oss i den nya lägenheten, det gick så otroligt mycket snabbare att komma i ordning den här gången...vet inte riktigt hur det kommer sig. Kanske beror det på att vi är riktigt nöjda med den nya lägenheten och vill att det ska vara fint...

Helgen har faktiskt varit riktigt bra. Vi har haft sol och underbar blå himmel i malmö. Vi har haft vänner som har kommit förbi och fikat och det har känts så skönt att det har blivit av för det var så jäkla längesedan. Hela vintern känns som ett blurr och det har funnit väldigt lite tid till vänner och familj. Tyvärr. Nu blir det ändring på det!

Dagens fråga är om jag vill doktorera. Jag har haft ett mycket bra samtal idag med bra kollegor som kommer göra allt i sin makt att jag ska få en doktorandtjänst. En av dem spände ögonen i mig och frågade "om det är det du vill alltså?". Klart jag vill tänker jag. Har man pluggat i sex år på universitetet kan man väl lika gärna plugga i fyre-fem år till, eller? :P

Nu ska jag återgå till mailträsket. Puss och kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0