O happy day!

Vaknar och känner mig relativt pigg. Eller rättare sagt, jag känner mig inte som en 85-åring och det känns ju som en framgång...Ser faktiskt fram emot den här dagen...inte för att det kommer hända en massa speciella saker utan mer för att det finns bra utrymme att hinna med en massa bra saker. För en gångs skull.

Igår läste jag det bästa privatekonomitipset på länge, jag var inne och kikade lite på Blondinbellas blogg och fick veta att hon har köpt sig en gul cykel. Hon var så lycklig för hon insåg att hon nu kunde spara 300 kr om dagen i taxikostnader. Shit vilken grej alltså, hör ni det nu alla studenter och småbarnsföräldrar, sluta åka taxi och börja cykla!!!

I övrigt är världen upp och ner, halv elva igår fick vi ett skyfall här i västsverige och det blixtrade till ordentligt. Augustiregn i april, vart är världen på väg?

Ha  det gott!



Kommentarer
Postat av: Tanten

Det är inte klokt vad pengar man kan spara. Man kanske skulle sluta äta varje middag på Operakällaren också så skulle man rent kunna bli förmögen på kuppen...

2009-04-28 @ 11:03:50
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: LaLizita

GOD MORGON! Skönt att du mår bra idag! :)



Jag lyder BlondinBellas råd o tar cykeln.. riktigt stolt är jag, jag som brukar vara väldigt bekväm av mig :)



Visst är det skönt att storhandla. Vilken tur att jag har kompisar med bil!! Annars hade det ju aldrig gått. Smart av dig att skriva upp vad ni behöver. Det blir nog bättre i längden.



Tyvärr vet jag inte vilken hundras det där va som ni hade, men hund som hund :) Det är alltid trevligt.



Nu är det hög tid att jag gör mig iordning inför skolan kl13..



Hoppas din dag fortsätter bra!



Kram

2009-04-28 @ 11:15:12
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0