Äntligen!

Dagens nyhet på msn:s nyhetssidor (om man nu får lov att kalla dem det...) är att Jessca Simpson lagt på sig en del kilon. Fantastikst säger jag med en kvinna som vågar visa upp sina kurvor. Jag hoppas verkligen att hon inte kommer be om ursäkt och framförallt hoppas jag att detta inte kommer leda till en viktminskning på 15 kilo på en månad för att sedan visa upp sitt nya jag på något omslag. Vi kvinnor ser ut så här. Eller i alla fall jävligt många av oss. Igår såg jag invigningsbilderna från Modeveckan i Stockholm, det är bara att konstatera att lillprinsessan Madeleine också är fylligare än tidigare. Absolut inget fel på det tycker jag, det intressanta är bara att det är ovanligt tyst i pressen. (Eller är det bara jag som har missat det...?) Kanske är det bra med tanke på hennes systers historia, samtidigt kan man inte låta bli att tänka på hur mycket makt media har som väljer att vrida och vinkla och framförallt lyfta fram det man vill. Hursomhelst, jag tycker att det är underbart att se normalviktiga, sunda kvinnor i pressen!

Nu blir det snabb frukost sedan föreläsning! Kram på er!

Ps. Såg en underbar film igår, Slumdog Millionaire, en orgasmisk filmupplevelse som jag delade med 713 andra. Se den!! ds.


Kommentarer
Postat av: Helena J

Jaa, den filmen var riktigt bra! :-) Vilken tur att du var ute i god tid och fick biljett, för den sålde slut snabbt. :-)

2009-01-28 @ 09:00:17
Postat av: Sanningen

JS fyller 29 i år. Hon är inte längre den "tonåring" vars image hon kunnat använda/spela på. Hon ser i mina ögon naturligare ut nu och därigenom vackrare...

2009-01-29 @ 00:41:56
URL: http://sanningen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej!



Nu är bloppisbloggen uppdaterad medmånag fynd! Och då menar vi FYND! :-D



kika in hos Rebecca

http://rebeccalovesyou.blogg.se/category/min-bloppis.html



Kika in hos Annika

http://rebeccalovesyou.blogg.se/category/annikas-bloppis.html





Kram!

2009-01-29 @ 04:03:02
Postat av: Pia

Ja, size zero är inget att trakta efter. Har en kompis som gör ALLT för att gå upp i vikt och önskar att hon slapp höra viskningar om att hon har anorexia. Nej, som du skrev, härligt med lite fyllighet.

2009-01-29 @ 22:55:14
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: DottyRed

egentligen förstår jag verkligen inte varför människor alltid ska lägga sig i andra människors vikt och kostvanor. så länge man inte är skadligt fet eller gravt undernärd är väl det ingen annan än en sjäv som har med det att göra, eller? själv är jag smal som en pinne men äter precis vad jag vill och när jag vill. går inte upp i vikt för det. får ofta, och då menar jag väldigt ofta föreläst för mig att jag har anorexi, även i matsalen i skola/jobb när jag står med en överfull matlåda som jag äter upp. varför detta tjat hela tiden? det roligaste av allt, som kanske kan tilläggas är att en del, eller ganska stor del av de människor som påpekar att jag har anorexi själva förmodligen har det, eller någon form av ätstörning (okej okej, nu går jag emot mig själv som dömmer och kommenterar andra. jag vet.) det är liksom ganska tydligt om vissa människor aldrig under mer än ett halvår aldrig äter lunch, alternativt alltid medvetet kalorisnåla soppor och vissa bara äter naturdiet-måltidsersättning och allt va fan det nu är och alltid går på den obilgatoriska lunch-kaloriförbrännar-promenden. sällan att normla, lite mer kurviga personer eller personer med en normal viktsyn i allmänhet påpekar att jag är för smal, vilket jag personligen inte tycker (har visserligen storlek 34/36 men ett normalt BMI på 20,3. hyfsat okej ändå liksom.) bara de som själva har komplex som tjatar som dårar på att jag är för underviktig undrar varför egentligen? är sjuuuukt trött på detta.

2009-02-01 @ 22:13:07
URL: http://dottyred.blogg.se/
Postat av: walla

hon är jättevacker!!

2009-02-02 @ 21:40:55
URL: http://wallaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0