Alla vägar bär till Rom

Hola! Äntligen funkar internet. Sitter och laddar över ca 300 bilder till datorn. Vi har haft en underbar semester. Vi drog ner till Venedig, sedan San Marino därefter sneddade vi över hela Italien och landade i Bolserosjön, sedan Rom därefter Toscana med stopp i Sienna och Florens. Vi bodde på en ekologisk (!) camping utanför Venedig som var otroligt mysig, lite som att bo i en italiensk familjs trädgård. Oerhört gästvänliga värdar och en fantastisk miljö! Väl i Rom hyrdevi  i bungalow vid stranden, ett underbart sätt att semestra på måste jag säga. Vi hade ett rum med ett litet kylskåp och badrum med dusch och en egen veranda, haha!  Tre minuter till stranden som var underbar såklart. Måste säga att det är fantasktisk att semestra utan att vara beroende av hotell och charter. Vi kunde laga vilken mat vi ville och behövde inte käka på dyra turistrestauranger om vi inte ville det. Vi stannade i Florens i två nätter, måste säga att det är en av de mest fantastiska städer jag någonsin besökt. Måste åka tillbaks både till Rom och Florens och bara vara där och uppleva stämningen. Tyvärr gör man inte det på bästa sätt i 35 graders värme....

Slutligen Pisa eftersom sambon så gärna ville se det jävla lutande tornet (behöver jag säga att det är överskattat :P )och i Genua pajade bilen och ville inte mer haha! Vi fick vara i Schweiz ett par dagar, en natt sov vi på en bordell (!) och en natt på ett jättefint hotell alldeles vid Bodensesjön. Snacka om kontraster. Bilen står fortfarande kvar i Schweiz men vi är i alla fall hemma. Nu kommer en sjuhelvetes massa bilder.Eftersom jag är historie och kulturnörd får nu stå ut med en massa historiska byggnader och skulpturer :P  I nästa inlägg ska jag berätta om maten, jisses amalia säger jag bara! Håll till godo!





















Slutligen på bärgningsbilens flak!


Kommentarer
Postat av: Natasha

Det låter som helt underbar semester! Härliga bilder!

2009-07-13 @ 14:39:34
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: linda

otroligt vackert! men luktar det så illa som man hört? :-)

2009-07-25 @ 23:20:03
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0