Fortfarande en bra förebild?


Jag vet inte vem som först började beskriva Blondinbella som förebild, om det var Blondinbella själv eller medierna. Hon har iaf framstått som en superkvinna som klarar av allt, hinner med allt och som alltid är så satans positiv. Fair enough. Vill hon vara det så är det ok med mig. För ett par veckor sedan läste jag på hennes blogg att hon tog studenten men att hon inte fått G på alla kurser eftersom hon valt bort dem för att inte gå in i väggen och vara med i Let's dance.  Också det är lugnt med mig. Det är egentligen inte Blondinbella som person som det här inlägget handlar om utan om att utge sig för att vara en bra förebild. Jag tror att man ska passa sig jävligt noga för att ens ta det ordet i sin mun eftersom det är så lätt att få tillbaks en ordentlig käftsmäll, precis som fallet Blondinbella. Framförallt tror jag att det är alla dessa unga tjejer som behöver förebilder som ska tala om för oss vem de tycker är en bra förebild och inte tvärtom. Och förresten, vem vill ha en perfekt superkvinna till förebild? Det enda en sån person gör är ju att tala om för oss andra att vi inte duger för att vi inte orkar med både skola, politikt engagemang och oss själva. För ett par år sedan var hon en tjej som hade mvg i alla ämnen och skulle glida direkt in på juristlinjen. Nu blev det inte så, livet och Let's dance kom emellan. Frågan om det är en bra förebild eller inte får ni bedöma själva. Själv har jag svårt att bestämma mig för om det är åt helvete eller om Blondinbella just nu är det bästa förebild hon någonsin kommer bli just eftersom hon misslyckats. Bestäm själva...

Kommentarer
Postat av: Anonym

JA eller komma igång och komma igång, det här är ju kind of sista rycket sen är allt klart:)



2009-06-23 @ 11:01:18
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: LaLizita

Hejhej!

Efter att ha läst hennes blogg sedan januari tycker jag faktiskt hon blivit bättre och bättre. (men har som sagt ingen aning om hur hon va från början, bara från januari) Hon vet precis vad hon vill, lyckas med allt hon vill.. Jurislinjen är ju inte aktuell för tillfället hon har ju en massa annat på gång, som flera företag o bokskrivandet. Hon tränar en hel del men äter samtidigt vad hon vill (typ) som lite choklad dagligen. Hon visar sig då o då helt osminkad på bloggen vilket inte många andra unga bloggerskor skulle göra.. Hon är fruktansvärt mogen tycker jag.. (av det man läst liksom)

Det va min åsikt..

Puss o Kram :)

2009-06-23 @ 13:45:22
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Linda

Trodde aldrig att jag skulle forsvara Blondinbella. Maste dock ge lite klarhet i det hela.

Hon har endast uttryckt ordet "forebild" i sammanhang dar hon skriver om sjalvkansla. Tydligen har hon haft en valdigt dalig sjalvklansla de senaste aren men nu lyckats ta sig ur en ond cirkel. Hon delar darfor med sig av tips och tekniker som hjalper unga tjejer med exempelvis atstorningar att forbattra sin sjalvkansla.

Pa det sattet ar hon faktiskt en bra forebild.

Sen ar det en hel del annat i hennes blogg som kanske inte ar lika ljuvligt. Men nu handlade det ju om "forebilds"-biten.



Som sagt, trodde aldrig jag skulle forsvara Blondinbella och att ens erkanna att man laser hennes blogg regelbundet, tar emot. Men sa ar det iaf.



For ovrigt ar din blogg valdigt bra! Jag gillar ditt satt att tanka. Keep up the good work tjejen.

2009-06-24 @ 06:18:43
URL: http://thailife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0