Om livet vore som en tv-serie



Har ni tänkt på att i nästa alla amerikanska tv-serier finns det ett café eller bar som karaktärerna besöker ofta. Det jag framförallt tänker på är att alla brukar känna dem på dessa ställen, det hejas, kramas, umgås och kivas. Ibland önskar jag att livet vore lite mer som en amerikansk tv-serie. Tänk vad underbart det skulle vara att kunna glida in på sitt eget Central Perk eller coffeeshoppen i Seinfeld. Ett ställe där alla känner ens namn och vet vad man vill beställa. Kanske är det vårt behov av gemenskap och vänskap som lockar oss till dessa serier. En gemenskap och vänskap som ibland verkar omöjlg i verkliga livet. Jobb, vardag, stress sätter mer och mer stopp för spontana sätt att umgås. Ledsamt tycker jag, jag som älskar att ta en spontan fika eller varför inte middag. Jag har sms:at med en vän i två dagar nu och försökt få till en fika men våra "scheman" går helt enkelt inte ihop. När hon är här är jag där och vice versa. Jag blir så trött på mig själv, att inte ha någon fast punkt ínnebär också att  det blir jättesvårt att umgås. Det närmska jag kommer mitt eget central perk var under min studietid när alla var samlade under samma tak och vistades i samma kafeteria. Vi firade godkända tentor, grät över svåra uppgifter och löste livets mystierier i universitetscafeterian. Jag saknar det. Mycket. Mer spontanitet till folket och framförallt mer cafeér där alla kan ens namn!

Kommentarer
Postat av: Leia

Jo, de har ju inte så mycket problem. & allt blir för det mesta bra igen.

2009-06-12 @ 13:56:45
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Anna

Ska vi bilda klubb? Du tar orden ur min mun med detta inlägget.

2009-06-12 @ 17:56:42
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Där ser man..och visst var den god! Jag kommer helt klart baka fler mazarintårtor framöver. Kanske vore en idé att starta ett eget café för ovanstående typ av "häng"..(?)

2009-06-12 @ 22:03:20
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja, varje gång jag ser vänner så tänker jag "f-n, varför kan inte jag ha ett sådant stamställe o ett sådant gäng vänner". Ett ställe där man kan sitta i evigheter och platserna ALLTID är lediga när man kommer!! O alla jobbar samma tider och INGEN har någon brådska någon annanstans!! ;o)

2009-06-12 @ 22:13:00
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Helena J

Personalen i en klädaffär i stan känner igen mig när jag kommer.. då har jag varit där för mycket! ;-P

2009-06-13 @ 09:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0