Om svaret är kärlek, vad är då frågan?


Jag skulle gissa meningen med livet,. vad vi lever för. Jag funderar rätt mycket på livet. Jag börjar dessutom tro att jag har alldeles för höga förväntningar på livet vilken är en oerhörd motsägelse med tanke på att jag aldrig förväntar mig något. Om svaret är kärlek, vad är då frågan? För mig är frågan "Vad gör dig lycklig?" För att inte göra en alltför stor sak av livet har jag börjat med att bryta ner livet i 24 timmar. Vad gjorde mig lycklig idag? Hur visade sig kärleken för mig idag? På så sätt är det mycket lättare att vara lycklig för det har visat sig att kärleken visar sig alltid någon gång under varje dag som går. Om jag uppmärksammar och uppskattar det mår jag så mycket bättre, och vet ni vad, jag blir faktiskt lycklig.
Att leva här och nu är inte det lättaste men jag försöker. Om endast för att få svar på frågan en dag till.

Vi rastade hunden på en strand igår, han var överlycklig och vi var lyckliga....kan det bli mer kärlek än så?




Kommentarer
Postat av: Ursula Q

Precis vad jag behövde läsa! Tack för de kloka orden.

2009-06-18 @ 10:14:27
URL: http://lifeoflily.blogg.se/
Postat av: Salo

Att uppleva acceptans, glädje och entusiasm, är vad som gör mig lycklig. Och att alltid möta livets situationer med någon av dessa tre är meningen med livet. I alla fall mitt. Och ur dessa så föds kärlek.

2009-06-18 @ 13:52:32
URL: http://isabelsalos.blogg.se/
Postat av: LaLizita

vad mysigt ni har det.. hoppas vädret håller i sig imon :)

kram o gonatt

2009-06-18 @ 23:08:48
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0