Varför fokusera på det negativa?


Jag måste erkänna en sak. Jag ska på semester i Italien och jag har ångest över hur jag ser ut. Ja, det är patetiskt. Jag ska på världens underbaraste semester och jag tänker på att jag har feta lår och en sladdrig mage. Varför i helvete då? Egentligen avskyr jag solsemestrar av just den anledningen att man måste visa upp sig i bikini. Det är ju helt vansinnigt egentligen, skulle inte jag, även om jag är fet och blek, få njuta av en solsemester precis som alla andra? Så, istället slår jag på mig själv för att jag inte klarat av att gå ner de där fem kilona i år heller. Och jag gissar att jag kommer gå omkring i tält i år också. Ärligt talat vet jag inte vilket förakt som är störst, att jag inte bara kan skita i det och njuta eller att jag tillåter celluliterna invadera. Jävla skit.

Jag har jobbat så jävla många år med detta men ändå åker jag dit när det gäller solsemestrar. Jag känner mig helt enkelt för jävla fel. Antar att jag får sätta mig ner och rabba, jag duger, jag duger, jag duger...och köpa en tub brun utan sol...

Kommer ni ihåg när Jennifer Love Hewitt visade upp sig i bikini (och sina celluliter), vilket jävla liv det blev! Hon stod upp för sin vikt men gjorde sedan en jättemakeover och gick ner en 10-15  kilo. Jävla skum värld vi lever i eller hur...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har lagt semestern 20 juli. Gillar sensommaren mest:) Har gärna något att se fram emot och vänta på att värmen stiger:) dudå?

2009-06-24 @ 10:10:48
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Ja men jag läste det, lovely! Hur många veckor tar du? Jag tar bara 3,.. ska inte göra ntå speciellt, haha inte resa efter mitt köp;) Så spar hellre till hösten liksom och kanske reser till solen då, skönt att ha kvar liksom!:)



+ att sommaren, speciellt i sthlm haha älskar stan.. är underbar ändå! När det är sommar såhär är kvällarna långa å varma å man är ute så mkt ändå jag älskar mitt jobb så ingen börda haha

2009-06-24 @ 10:27:11
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: LaLizita

Ja eler hur är det hemskt!! Jag känner då preciiiiis likadant och blir lika förbannad att jag inte kan skita i det och få njuta som precis alla andra..

Hoppas på att den 2 veckors sockeravvänjningen ska funka och sedan satsar jag på beach 2010 :)



Ha en riktigt skön semester! Ska datorn me?? :) Det tycker jag då inte..



Kramkram

2009-06-24 @ 10:38:43
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag är riktigt rund men spatserar gärna runt i bikini ändå, så det finns hopp om att man kan släppa bikini-ångesten :-) Det lite lustiga är att jag var mer hysterisk om hur jag såg ut i bikini när jag var smal, vilken ironi ;-P

2009-06-24 @ 15:07:42
URL: http://thewicked0ne.blogg.se/
Postat av: Itchi

Känns igen, absolut! Jag tycker precis som du och Lalizita; varför ska det vara så jävla svårt att blunda för sina "fel" och bara njuta av det som är? Inget blir väl bättre för att man går runt och tänker på det där. Du kan inte tänka dig perfekt ändå. Och ändå sittar man där och slösar en massa tid på att bara oroa sig... Bra blogg, förresten!

2009-06-24 @ 20:08:57
URL: http://itchi.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag tycker att bilden på Jennifer Love Hewitt är en bild på en oerhört vacker kvinna som har levt. Jag är själv en 37-åring med tjock mage och tjocka lår, rumpa fick jag ingen...det är förmodligen därför jag tycker det är så snyggt med stora rumpor! Men trots mina fel och brister så älskar jag att ligga på stranden! En bra bok, vatten och äggsmörgås i matsäcken inget är bättre än det! Jag väger 90 kilo men vägrar att inte njuta av sommarmånaderna. Alla ni tjockisar, sträck på ryggen, ha en snygg bikini och le mot alla ni möter. Jag lovar att ingen tänker på er "fetma" om inte ni själva fokuserar på det. Ha en underbar sommar!

2009-06-25 @ 00:02:43
Postat av: Ebba

På den bilden är hon inte ens Tjock - utan normalviktig inom övre BMI skalan. Hade en "normal" kvinna varit den storleken, tex stl 40/42, hade vi inte sett henne som smal kanske, men vi skulle inte kallat henne tjock heller, utan normalviktig. :/ Kändisarna har mkt press på sig...

2009-06-25 @ 07:48:16
URL: http://thelittlethings.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag förstår precis vad du menar.. Ligger i solen på baksidan och pressar brännan.. Tänker att en brun sladdrig mage ser mindre ut än en blekfet!! :o(



Ha det underbart i Italien och tänk som så att där kan du VERKLIGEN släppa loss och trava runt i bikini, du känner ju inte en käft där!! ;o)

2009-07-03 @ 21:27:05
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja det är verkligen sjukt att så många tjejer ska behöva gå runt och oroa sig så mkt!



Tänk positivt, du kommer inte må bättre av att gå och gruva dig. Om du tror på dig själv och tycker att du är snygg precis som du är så kommer du även att utstråla självsäkerhet och uppfattas som snyggare!



Hoppas du har det great i Italien

2009-07-06 @ 20:24:47
URL: http://freerida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0