Är jag en fitta på två ben?

Ursäkta min rubrik, men jag tänke att jag lika väl kan skriva vad jag tycker och tänker. Jag lever i en stad där machoismen verkar ha lagt sig som en stor blöt filt över dess invånare. Här är det inte naturligt att ta en kvinna i hand som man gör när man möter en man. En kvinna verkar i dessa mäns ögon vara något slags bihang till mannen, ett smycke kanske eller varför inte en accessoar? Jag är trött på den här skiten nu. Trött på att bli behandlad annorlunda för att jag inte har snopp. Jag är trött på att bli betraktad uppifrån och ner och bli bedömd för min degiga mage eller mina patetiska bröst. Jag är fed up! Det finns inga usäkter, det finns bara handlingar. Hör ni det alla män som beter er på det här sättet, börja handla annorlunda! Jag är ingen fitta på två ben, jag är en människa av kött och blod och jag värderar respekt lika mycket som era manliga vänner. Så visa mig den. Ta mig i handen och tala om för mig vad ni heter så jag jag göra samma sak med er. Kan ni inte vida mig den respekten kan ni dra åt helvete.

Det var dagens fundering.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jelena

Trevlig blogg, gillar dina tankar o funderingar om allt o ingenting. Håller för det mesta med dig:)))) Vad som stör mig lite är de pyttesmå bokstaver som du skriver med, verkligen svårt att läsa.

PS Redan skaffat glasögon, svårt ändå.

2009-05-22 @ 12:20:19
Postat av: Pia

Håller med dig, fast det är otroligt sällan som jag blir bemött på det sättet.. Jag kanske haft tur och inte träffat på en massa idioter!! ;o)

Ha en skön dag!

2009-05-23 @ 09:32:13
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj, så har jag inte blivit bemött av någon av det manliga könet faktiskt?

2009-05-25 @ 12:33:42
Postat av: f

fan va skön blogg du hhar!

2009-05-29 @ 22:14:54
URL: http://bfelicia.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag förstår dig även om jag inte riktigt blivit bemött på det sättet själv. Tyvärr är det fortfarande tufft att vara "icke-man" idag. Gillar din blogg starkt!



Ha en bra dag!

2009-05-30 @ 21:25:23
URL: http://victoria.blogg.se/
Postat av: Erica

Det är som om du skriver vad jag tänker. Jag känner ofta att många män antar sig ha rätten att göra precis hur de vill mot mig och sedan förväntar de sigt att jag ska vara nöjd glad och tacksam.. Din blogg - I like!



Ha det bra!

2009-05-31 @ 14:55:04
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0