Gravid?


Visst är det jävligt jobbigt det där när någon fäller kommentaren "Är du gravid?" för att man t.ex. har beklagat sig över att man mår illa eller är trött eller något sådant. Jag har haft sådan noja ett tag nu. Brösten har varit ömma, humöret har svajat osv...så idag gjorde jag slag i saken och gjorde det där förbannade graviditetstestet. Man kan vara hur kissenödig som helst när man gör sådana test, man kan aldrig kissa ändå. Så där satt jag på huk och försökte träffa den jävla stickan. Fick till det efter ett tag iaf. Ringde sambon alldeles innnan jag skulle göra testet, han fika de med sitt ex. Underbart tänkte jag, det vore ju något det att få ett positivt graviditetstest när fadern fikar med sitt ex...kan det bli mer såpa än då? (Fuck u too liksom...)

Det var många tankar som flög genom huvudet idag på vägen hem från apoteket. Vad gör jag om det är positivt? Hade jag ställt fråga till mig själv för två, tre år sedan hade svaret blivit självklart (?) abort. Jag var vaken mogen eller hade ekonomin till att skaffa barn då. Men idag, jag har jobb, bra lön (fick löneförhöjning idag!)  en sambo som älskar mig (...) och ett ganska tryggt liv. Så vad gör jag om det är positivt. En sak är definitivt säker, jag skulle aldrig klara av att göra abort idag. Så då återstår ju faktiskt bara ett alternativ om jag skulle vara gravid, att bli mamma.

Hur kan tre minuter ta tre timmar? Vilken tur att jag har en sambo som utbrister "ska vi få barn mammi?!" när jag säger att jag väntar på resultatet. Vilket tur att det inte blir tyst i luren...då hade jag nog kollapsat...

Nu visade det sig att jag inte är gravid, det kom inte två streck utan bara ett. Känslan? Jaha..eller nähä...eller? Komplext är ordet. Det är nog bara att konstatera och erkänna för sig själv att den dagen stickan faktiskt har två blåa streck kommer jag vara världens lyckligaste. "Släng p-pillrena!" säger sambon...njaaa inte än....ska bara...  :P

kasst bildbevis...


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Ojojoj.. tur du inte va det.. eller vad ska man säga.. lite till kan man ju vänta :)

Tur du inte fick den kommentaren av att de bara hade tittat på din mage.. det hade varit snäppet värre ;)

2009-05-26 @ 18:52:30
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Johanna

klockren blogg :P

2009-05-27 @ 20:27:49
URL: http://hejsari.webblogg.se/
Postat av: Frida

Haha, I know the feeling. Tillslut så intalar man nästan sig själv att den här gången är det på riktigt.



Hoppas du har en trevlig onsdagskväll!

2009-05-27 @ 21:15:55
URL: http://freerida.blogg.se/
Postat av: carolina

känner igen känslan, men jag är nog i den fasen att jag mår då dåligt under de där minutrarna eftersom de där extra strecket skulle betyda så mycket ångest...samtidigt längtar jag efter barn, men nu...näe..åh, ekonmiska aspekter och allt, haha. tänk förr, då födde man sen var det inget mer med det ;)

2009-05-28 @ 21:40:07
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jag var mycket nervös då jag kollade.

Det blev blandade känslor när den visade två streck!

Eftersom jag fortfarande gick skola.

Men det gick hur bra som helst, och är nu så lycklig jag bara kan bli :)En ung STOLT mamma :)

Ha en bra dag!

2009-05-29 @ 13:40:13
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: korven

uuh, fyfan gravtest är inte kul..

2009-05-29 @ 13:59:58
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: emma

KOnstigt det där, trots att man egentligen inte känner sig riktigt redo än så blir man ändå lite besviken när testet är negativt.

2009-05-30 @ 00:20:21
URL: http://isuspectowlsinthebog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0