Hjältar



Kommer ni ihåg sommaren 1994. Jag var tolv år och hela mitt liv snurrade kring fotbolls-vm. Min kompis var dödligt förälskad i Martin Dahlin medan jag trånade efter Kenneth Andersson (hur tänkte jag då..?). Jag minns den sommaren som en fantastisk tid, det var sista sommaren som man var barn på riktigt. Jag minns hur vi satt uppe hela nätterna och tittade på fotboll och när vi inte gjorde det lyssnade vi på "När vi gräver guld i USA". Vi kunde namnen på allla spelarna i det brasilianska landslaget, vi kunde alla målgesterna och allting var möjligt. Jag läser i Aftonbladet att en av bronshjältarna, Klas Ingesson drabbats av blodcancer. Det gör lite ont i hjärtat faktiskt. Han är en av de där hjältarna som jag tror många kommer minnas under många, många år framöver.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Även jag minns den sommaren. Den var lite magisk. Varmt så länge och så mycket att man kunde bada i Landösjön som annars sällan är mer än fjorton grader varm. Fotboll hela nätterna trots att jag egentligen inte är intresserad alls. Magiskt på nåt vis. Alla Jämtlands myggor dog ihjäl av värmechocken också.

2009-05-14 @ 20:57:07
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: nea

han är stark den mannen, han visade det på plan och man hoppas att han besitter de egenskaper även utanför. :)

2009-05-15 @ 23:00:26
URL: http://rockspot.se/stereo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0