Vikten av att fika

Jag vet inte hur ofta vi säger "vi tar en fika" på mitt jobb när vi behöver fundera över något och komma på en bra lösning. Ibland verkar det som om fikor har någon slags förlösande effekt, vi kommer ifrån skrivbordet en stund och på vägen ner till cafeterian stöter man på människor, får influenser och rensar skallen lite. Jag fikar konstant för tillfället. Jag har precis fikat på tåget och igår fikade jag och sambon i loggian och tittade ut på det oroliga havet. Visst blir livet lite roligare med alla fikor...

Jag läser SJ's egen tidning Kupe, oj vad den suger men det är en annan historia. Läser om äldre män som blir tillsammans med yngre kvinnor och hur  det kommer sig att sådana relationer ökar. Nu skackar vi inte tio års åldersskillnad utan typ 20 år och uppåt. Eftersom jag själv lever med en man som är 14 år äldre än mig själv kan jag inte låta bli att fundera på om det har varit ett aktivt val av oss båda, dvs att jag aktivt sökt mig till en äldre man och han aktivt sökt en yngre kvinna. För min del var det inte ett aktivt val, snarare tvärtom. Det var ju kärlek, inget annat. Sen att jag omedvetet har läst in egenskaper i honom på grund av hand ålder är en helt annan sak...Hur han valde får han berätta själv..haha.

Jag glider igenom ett regningt Skåne. Njuter nästan alltid av min tågmeditation. Det är helt och hållet mina timmar att spendera på vad jag vill. Skönt...

trevlig tisdag på er...

lycka är 72 äggknäckemackor med kaviar med sambon..



tågritualer...

Kommentarer
Postat av: Tanten

Fika och/eller promenader är det optimala för att lösa problem.

2009-05-05 @ 09:04:29
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Jaaaaaaa tacka vet ja FIKA!!!! Finns inget bättre ju, haha :) Så typiskt mig.. jag är som en liten tant, kan fika när som ..



Äldre män har jag alltid fallit för.. innan ville jag ha minst 10 års skillnad. Jag vill ha en mogen man. Jag tror jag väljer det och letar efter det, det är inget som sker av en slump.. Jag ser liksom inte åt de yngre.. Nu när jag fyller 26 skulle en man i minst 35 års åldern vart perfekt :) Men det hade jag ju även när jag va 18.. hmm.. vet inte varför det blitt såhär.. vissa skyller ju på bristen av en fadersgestalt men det är inget jag kan.. Min pappa är den bästa som finns..

Ja jag vet inte.. Det är bara sån här jag e .. ;)

2009-05-05 @ 18:48:30
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0