På en sjukhustoalett

Idag bestämde sig min kropp för att blöda. Blöda ordentligt. Så mycket att jag åkte in till sjukhuset. Där tar man till alla åtgärder som finns och utesluter inget utan man tar även gravidtest. Så, för en stund satt jag där och undrade om jag hade förlorat ett barn. Om jag faktiskt upplevt att mitt barn försvunnit ner i toaletten. Jag satt där på toaletten och grinade en stund. Och jag bad faktiskt en liten bön. Jag bad om att det inte skulle vara ett missfall av ett barn jag inte visse att jag burit på. En märklig stund måste jag säga. Tack och lov var det inget missfall. Kanske var det flera års stress, ångest och kramp som bestämde sig för att komma ut. Jag vet inte. Fortsättning följer.

Nu sitter jag här i min soffa efter dagens bravader och känner mig som världens ensammaste människa. En kram, jag vill bara ha en kram. Är det för mycket att be om?

Kommentarer
Postat av: *

KRAM!

2009-11-24 @ 20:53:32
URL: http://missupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0