Är Prince anorektiker?

Aftonbladet publicerar "chockerande" bilder på Prince idag. De menar att sångaren lider av anorexi. Som vanligt har jag ingen aning om ifall detta är sant eller inte men en sak är säker. Det råder omvänd diskriminering på det här området. Jag tror att det finns ett väldigt stort mörkertal när det gäller killar som lider av ätstörningar. Anorixi och bulimi har fått en "tjejstämpel" både i media men även i vården. Jag minns när jag var tonåring och vi hade samtal med ungdomsmottagningen i skolan, när det talades om ätstörningar talade man alltid direkt till tjejerna men aldrig killar. Självklart måste man lyfta fram att även killar lider av de här problemen, liksom man måste lyfta fram att även killar blir våldtagna, det är inte något som bara drabbar tjejer. Nej, mer jämställdhet på den här fronten (också) tack!

 Bild från aftonbladet


Kommentarer
Postat av: Karin

Skulle jag också göra, jag är sjukt morgontrött och skulle aaaldrig gå upp så tidigt frivilligt, men har inte mkt val haha

2009-10-23 @ 10:57:28
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: LaLizita

Sv. Hej! Ja visst är CSN lite smått jobbiga.. Hoppas detta går vägen bara så de inte kommer med nån jobbig överraskning om några år.. men det tror jag inte.. Får jag inte ut några pengar nu så har jag ju all rätt att få från dom..

För ett tag sen fick ju du ett jobbigt besked från csn med en massa pengar du skulle betala in.. Vad handlade det om!?



Synd att du jobbar i helgen. För en gångs skull gör INTE jag det :D

Kram!

2009-10-23 @ 11:13:55
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0