Det finns inget som heter villkorslös kärlek

Gång på gång får jag erfara att det inte finns någon som heter villkorslös kärlek. Det finns nämligen alltid ett krav. Om du inte gör som jag säger eller som jag vill så älskar jag dig inte. Jag blir förbannad på mig själv för att jag ständigt förtränger detta och att jag blir lika ledsen varje gång det dyker upp igen. Att jag aldrig lär mig...

Själviskhet är inte att leva som man själv vill utan att tvinga någon annan att leva som man själv vill säger Oscar Wilde. Han har så rätt i det. Existerar kärlek utan villkor undrar jag? Eller kommer det alltid finnas ett behov eller önska som skall uppfyllas.

Fuck it säger jag.

Kommentarer
Postat av: Andrina, mina gömda tankar och åsikter

Man kan börja undra..



Du skriver väldigt bra inlägg!



2009-11-01 @ 14:43:35
URL: http://andrinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0