Frida, hunden och jag

Bad en stilla bön igår kväll att jag skulle få sova den här natten efter flera dagars dålig sömn men icke så nicke. Istället för att sova gott har jag drömt stressdrömmar, vaknat, snurrat och när sambons klocka ringde 06.00 kändes allt rätt hopplöst. Gav upp och gick ut med hunden 07.15 vilket var väldigt uppskattat, haha. Ut i blåsten och regnet vilket faktiskt var ganska skönt. Jag tillhör ju dem som gillar höstrusk haha. Istället för att stressa upp mig över min sömnbrist så får jag helt enkelt ta det lugnt, det kommer när det kommer...Har såna här hemska sömnproblemsperoider ibland, inte mycket att göra åt.

Öppnade en bok på tåget igår, Till sängs med Frida Kahlo, en liten anspråkslös bok men oj vad bra den är! Knappt 200 sidor som jag sträckläste. Har aldrig varit med om att en bok kan få mig att må så fysikst illa och känna smärta i min egen kropp. Fridas krópp blev genomborrad av ett metallrör när hon var tonåring, det gick in i magen och ut genom underlivet men hon överlevde men blev dömd till en helvetetisk smärta resten av livet. Det ironiska är att hon aldrig hade börjat måla om det inte varit för olyckan. Något hon själv var mycket medveten om och väldigt kluven till. Har ni inte läst den så gör det, underbar bok!


Kommentarer
Postat av: victoria

Hej, du följde min blogg förra året på www.metrobloggen.se/livetutanmamma där jag skrev om rosa bande kampanjen och om min mamma som dog i bröstcancer för snart tre år sedan, bara 35 år gammal. Nu hoppas jag att du fortsätter att följa mig även det här året i min kampt mot bröstcancern! :) Kram victoria

2009-10-03 @ 18:19:55
URL: http://www.metrobloggen.se/livetutanmamma
Postat av: Rosanna

Kan tipsa om filmen om henne, om du inte redan sett den. Frida heter den och huvudrollen spelas av Salma Hayek. Grym film!

2009-10-06 @ 13:34:13
URL: http://rosannamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0