Nöjd

Känner mig nöjd med livet idag. Nöjd med dagens arbete, nöjd med responsen. Nöjd över att jag saknar sambon på ett bra sätt, inte på det där jobbiga sätter då allt bara känns piss för att man inte är tillsammans. Nöjd över att helgen var kanon och nöjd över att jag befinner mig på en bra plats i livet.

Pusselbitarna faller på plats. Vissa dagar passar de perfekt, andra dagar skaver det lite men det känns som att det är på rätt väg.

Har äntligen lyckats hålla en bra kost i flera månader nu. Mår så jävla bra när jag lyckas med det. Fem-sex kilo är borta. Känns bra. Bra på ett bra sätt. Känner mig nöjd med mig själv och framförallt stolt över att jag orkat lägga ner tid och energi på att ta hand om mig själv. I all stress och oro är det lätt att falla i gamla mönster och äta dåligt. Nu är det slut på det!


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Vad duktig du är! Bra jobbat :)

2009-10-13 @ 21:42:59
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Carina (curlingmorsan)

Åh, vad härligt det låter. Den känslan är inte bara något som kommer, jag tror att man själv kan påverka den. Med bra och snälla tankar om sig själv. Jag känner ju inte dig, men det känns så, eftersom jag följer din blogg dagligen. Har själv haft ätstörnig i 35 år, så jag kan känna igen mycket av dina tankar.

Hoppas du får en lugn och skön natt, så att du vaknar med denna känsla kvar.

2009-10-13 @ 22:31:19
URL: http://curlingmorsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0